Blogger Layouts

Saturday, September 5, 2009

kisah aku dan ATM:

Alkisah hr ni nak pi cucuk duit, pi ATM Maybank kt masjid kg br, x nak terima lak kad cimb, ok, jalan dulu la pi bazar, "ermm, kt mn lg aku nk cr ATM kt kwsn ni ek?" jalan n trs jalan sampai chow kit, nmpk bangunan Maybank, lintas jln, try2, huh, x leh jgk, nape ngan hr ni ek? nk pi CIMB, aduh jauh ler, dh dekat ngan Maju Junction tu, x pe cari dulu, sampai kt persimpangan jalan kat Pizza Hut tu, nmpk la Bank Muamalat, try la dulu. aku jenguk2 mn plak pintu masuk die ni? tak sempat nk tanye pakcik guard yg duduk kt tepi tu, nmpk la tombol pintunye. Try masukkan kad, boleh ke x ni? klu x leh jgk ni maknanye kn gak la aku berjalan sampai kt CIMB kt ngan MJ tu. cucuk je kad, sambil dlm hati berdoa, moga2 ATM ni terima kad CIMB. Sekali kuar kat situ " Sistem Switch Tergendala" pastu die soh aku try lain kali, alah, ni aku lemah ni. pastu ngan penuh kesabaran aku try la lagi sekali.
Fuh, lega, Alhamdulillah, boleh, ini memang dugaan bulan2 puasa ni, dh la tengah panas terik, selesai jer kt situ, aku pon sambung semula berjalan mencari juadah berbuka di bazar Jalan Raja Alang.

0 comments: